Saturday, November 27, 2010

Nak Tulis Apa Nih?

Alhamdulillah.. Lenses baru dah dibeli. Kat kedai biasa yang RM20 boleh dapat untuk stok sebulan, sudah habis. Perkara itu telah membuatkan aku down~ Sudahnya pergi kat kedai yang satu-satunya kedai cermin mata kat Bandar Puncak Alam ni. Mahal~ RM25 sekotak untuk sebulan. Kalau siap solution takpe, ni tak. Tak pasal kena pergi 7eleven beli solution in case la solution yang ada sebelum ni akan habis.

Siang tadi kerja berjalan seperti biasa. Cumanya, kurang bosan sebab partner aku yang cantik dah habis cuti. Harini dia masuk keje balek. Disebabkan apa tah, aku tidak dapat keluar break untuk harini. Sama ada bos lupa ataupun buat-buat lupa. Aku pon tak pasti. Biarlah. Tak lama lepas tu dia keluar, aku beli maggi cup tomyam kat kedai runcit ala-ala pasar kat sebelah. Masyuk~ heaven gila aku dengan akak tu. Time hujan makan maggi. Senyap kedai buat seketika. Kahkah~ Sharp je time pas makan, bos dah balek dari keluar tah kemana. Woh! Sudah hensem apek ni. Rambut da macam budak-budak korea yang ramai dok tergila-gila sekarang ni. Dating dengan wife dia kot malam ni.

Tengah dok baca buku menghilangkan bosan akibat akak tadi keluar rehat sejam, aku ternampak seorang lelaki yang sangat hensem dekat luar. Yeyeah!! Itu ABAH aku. Menghantar makanan berupa sebijik burger untuk aku. Terima kasih ABAH. Memang along tengah lapar sikit. Kalau time hujan plus dok dalam air cond yang macam nak bekukan darah aku, perut memang cepat meminta makanan. Aku sayang perut aku, kesian dia meminta-minta. Aku pon bagi lah dia makan. Kahkah~

ye. untuk along je.


Oh ya, buku yang aku baca ni dah sampai part last. Terkedu aku baca "Jangan Bekerja Untuk Wang-Bekerja Untuk Belajar" Oke. Aku memang tak kisah pasal gaji. Asalkan aku dapat belajar selok belok business ni, macam mana nak berdepan dengan orang, apa bende yang orang ramai carik dan sebagainya. I'm a good observer. Ceh~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...