Friday, December 3, 2010

Dah Buat PROJECT RUNAWAY..

Ada masalah dengan title entry? Kahkahkah~~

Sejak kebelakangan ni, aku mempunyai sedikit masalah kewangan yang perlu aku selesaikan sendiri. Wah~ Haha.. Sampai satu tahap aku cakap kat beberapa note duit dalam purse aku..

"Korang dok diam-diam dalam ni eyh. Buat lah apa-apa yang patut sampai bole beranak-pinak dalam purse ni. Aku janji aku tak skodeng."
Haha. Gila ini orang. Terkadang aku terfikir. Kenapa duit ni even dah diberi peluang dan ruang untuk beranak dalam purse or wallet tapi still takde perkembangan apatah lagi penambahan. Rugi~ Ohhoi. Aku koi sajo~~ Sebenarnya duit ni beranak gak. Duit yang dikeluarkan secara haram. Yang duit palsu tu. Sepatutnya duit ni tempat dia boleh beranak pinak dalam akaun ASB. haha~

Ni duit dalam akaun ASB aku.

Mesti tak paham aku nak cakap ape kan?

Oke lah. Nak bagi lagi paham. Aku bagi perumpamaan lah.
Duit kertas =Manusia dewasa.
Wallet/Purse = Panggung wayang, Hotel, Bilik-bilik gelap, Lorong-lorong sunyi dan tempat-tempat lain yang membolehkan proses pemberanak-pinak berlaku secara haram.
Bank = Rumah anda, syurga anda.
Akaun ASB = Akad nikah.

Dapat tangkap tak? Korang dah besar, boleh fikir mana baik mana buruk. Semoga kita semua dijauhkan daripada perkara-perkara yang tak baik. InsyaAllah.. Aku nak jadik duit yang beranak dalam akaun ASB. Bukan duit yang terberanak dalam wallet/purse. Dan satu lagi, aku nak keluarkan duit asli bukan duit palsu. Sebab biasanya aku baca dalam paper, orang dah buat PROJECT dia RUNAWAY.. Jangan ea, jalan mudah ada disediakan malah halal lagi. Buatlah pilihan yang baik. InsyaAllah selamat dunia akhirat. :)

P/S : Sorry kalau ada terasa. Aku tegas. Ini realiti.

2 comments:

  1. yeah!hidup teha!hidup teha!

    akak syak dlm wallet akk sume duit mandul la.
    tak brank2 pon.

    ReplyDelete
  2. haha.. mandul pon ade ubat da sekarang ni kak.. hehe. pegi bawak berubat cepat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...