Monday, November 8, 2010

The Dreams - PART 1

Sejak dulu lagi aku ada impian. Oh well, impian tu kena ada untuk memastikan aku terus bersemangat. Contoh, seorang ayah impikan memberi kehidupan yang selesa untuk anaknya, so sure la ayah tu akan kerja lebih kuat untuk memastikan dapat capai impian dia. Get it?

Impian aku, banyakkkk.. Haha~ Antaranya memiliki sebuah rumah sebelum berumur 30 tahun. Rumah ni aset. Aku tak sampai hati nak bawak bakal anak-anak aku berpindah randah dari rumah sewa ni ke rumah sewa tu. Kalau still duduk berdua je nak pindah-pindah takde hal la sangat kan. Oke sebelom lagi merapu cerita bab yang best ni baek aku straight to the point pasal impian aku yang nak diceritakan kt entry kali ni. Haha~

Dalam sebuah rumah, aku lebih mementingkan bilik tidur daripada ruang-ruang yang lain. Yang lain pun penting jugak. Tapi bilik tidur paling penting. Oke, let's fikir jauh-jauh sikit.
WARNING : Sikit je, jangan lebih-lebih. Kehkeh~

Kalau ruang tamu dah jadik ruang untuk tetamu, dapur untuk memasak dan tandas serta bilik mandi untuk ruang bersihkan diri yang sangat sure la orang lain pon share dengan kita, mana lah ruang untuk diri kita sendiri kalau bukan bilik tidur. Sangat personal bilik tidur ni. Ia menggambarkan personaliti. Orang-orang tua pon ada cakap kan, kalau nak tengok anak dara tu camne, tengok bilik tidur dia. Bilik aku? InsyaAllah belom kena langgar todak lagi. Kahkah~
Meh ikot aku layan mimpi aku jap.. :D

Aku da besar, so takyah la nak letak besi penghadang kat tepi katil ni..
Ni aku nak letak dekat kaki katil. 

Gobok kecik letak tepi katil tu. Kena letak kiri kanan so nanti tak gaduh sebabkn gobok.
Benda alah ni nak letak kat kepala katil. So nampak cam tu department katil. Paham x ayat aku ni?
Ni kaler favret aku oke. Merah means BERANI. yeah~
Tapi kalau sekali sekala nak tukar cadar kaler ni ape salanye. hehe~

Ni wardrobe yang berjaya menarik hati aku. Macam mistery. 1 tak cukup. Nanti baju aku banyak kot.
Mirror mirror on the wall. Satu sudah. Aku takut kalau dalam bilik ada cermin. hoho~
Akan ada satu sudut untuk aku letak divider ni. Bole main nyorok2 kat sini. Ye tak?

Meja untuk aku prepare nak keluar. No need yang banyak laci sbb nnt xtaw nk isi ape.
Comel je kan? Cermin ni letak atas meja tadi.
So nilah bilik aku. My Room, My Way. Ahhah~ Sapa kata aku tak boleh jadik cam Eric Leong? Cumanya aku tak feymes je lagi. Hoho. InsyaAllah, semua ni tak mustahil berlaku. Aku hanya merancang, tapi yang menentukan jadik ke tak bergantung kepada usaha aku untuk mendapatkan modal bagi membolehkan aku dapat semua ni dan yang penting keizinan ALLAH. Kalau DIA tak izin, tinggal mimpi je lah semua ni. Kalau DIA izin, aku diulit mimpi lah dalam bilik mimpi aku ni.. Hehe~

P/S : I'm taking my dreams seriously.
        Kalau korang minat jugak deco-deco ni, visit lah http://www.ikea.com.my/bedroom and korang boleh la create bilik korang. Best-best. Nanti boleh jadik makin kreatif.




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...