Tuesday, October 19, 2010

Panggilan Hangit Ketika Ke-mamai-an


Petang yang sangat free dan ditambah tiada rancangan menarik di kaca televisyen telah membuatkan aku terasa sangat mengantuk.. Erk, ayat skema~ Malam semalam tidur entah pukul berape, aku pun tak sure. Yang penting aku masih lagi insomniac.. Kalau lapar, dahaga aku boleh la lagi nak tahan. Tapi bile dah ngantuk, jangan cakaplah. Tengah duduk pon aku bole terlelap..Lalu aku mengambil keputusan untuk tidur. Tak sampai sepuluh minit aku lelap, aku rase macam tengah mimpi. Handphone aku berbunyik plak.. Malas gila la nak jawab. Tapi aku angkat la jugak tanpe tengok sape yang call..

Jeng jeng jeng.....

Aku dengar suare lelaki yang tak berape aku kenal.. Aku kalau dah mamai, suara pon mamai la. Orang tu cakap dia ni pegawai JPJ. Nak saman aku sebab bawak motor takde lesen. Aku terus segar macam kena siram air batu kat muka. Aku dah cuak. GILA~ Sejak bila la JPJ ada simpan number phone aku ni. Memang la aku bawak motor takde lesen. Puas kepala ni pikirkan jawapan.. Pastu aku dengar orang tu gelak.

Rupe-rupenye tu cikgu memandu aku call nak bagitawu yang lesen L aku, baru dia amek. Pastu aku da bole belajar.. Ow man! Aku da rase macam kena prank abes ni.. Malu gila kot.. Takpe cikgu, takpe.. Aku dah segan dah nak kena jemput esok. Kompem kena gelak lagi.. Namunku gagahi jua.. eceh~ Biarlah esok aku buat muke blurr lagi.. Dah dua kali aku terkena dengan cikgu aku ni.. Hampeh~~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...