Sunday, October 17, 2010

Dalam Hidup Tiade Button Rewind


-Button Idaman Ramai-

Hmm.. Memang betol pon kan dalam hidup kita ni takde button rewind.. Kenape orang ramai nak button rewind ni? Aku pon pernah la ade keinginan yang sangat kuat untuk button ni.. PERNAH la jugak.. Sebab bila aku dah buat kesalahan yang sangat tak boleh diterima akal, yang bercanggah dengan perangai aku yang sebenar, aku perlukan button itu untuk aku elakkan buat kesalahan tersebut.. Tapi nak buat macam mane ye tak? Benda dah jadik.. Itulah gunanya akal fikiran. Bila dah buat salah, bertaubat lah.. Kalau kesalahan yang kita buat tu ade kaitan dengan hati manusia, minta la kemaafan. Bukan time raya je minta maaf..

Lebih kurang camni la saya nye muke nak mtk maaf ye.

So kepade sape2 yang saya dah buat salah dengan anda, saya meminta jutaan kemaafan.. Hoho~ Apsal la post ni macam ni..? Tapi serius la.. Mintak maaf la ye.. Kadang-kadang dalam kita tak sedar, kita dah lukakan hati orang.. Dan kita takde superpower yang membolehkan kita membaca hati orang. Bantulah aku untuk menjaga lidah ni daripada melukakan hati sesiapa, walaupun sedikit.. Bantulah aku untuk menjaga mata ni daripada memandang dengan renungan yang tajam sampai orang terasa aku men-double-kan darjat.. Oh no no no.. Mata aku memang macam ni. Reaksi muka aku pon memang begini.. Bukan sombong, cumenye aku tak reti nak buat muka manis kalau tengah dok sorang2, ataupun mase tengah jalan2..

Kalau yang still bergelar student tu, kadang-kadang bila kita banyak homework, assignment, tutorial dan yang sewaktu dengannya, kita akan rasa malas gila nk buat.. Aku pon macam tu.. Pergi keluar jalan-jalan dengan kawan2 lagi best. Boleh berborak-borak sampai abes suare.. Lagi seronok daripada ngadap kerja-kerja.. TAPI TAPI TAPI.. Bila da sampai due nak hantar, time ni lah stay up tak ingat.. Da start doa semoga ade button rewind la, ade event yang buatkan cikgu takkan masok kelas la.. Haa, mulalah tanya satu kelas, dah siap ke belom masing2.. Time ni kalau orang yang dah siap tu, jadiklah mangsa.. Kerja dia dipinjam nak dijadikan RUJUKAN.. hakhak.. Tak boleh blah rujukan.. Takdo makno eyh.. Copy la tu sume nye.. haha.. Cikgu.. Saya pernah buat.. Mase tu Form 2 ngan Form 3.. Pastu tak buat dah.. huuu~~

Antara buku, snack atau mp3..

Bila pasal kerja takpe lagi la nak copy2 ni.. Kalau untuk exam.. Whoaa.. Gile kao!! Aku ni suka study last minute.. Entah la kenape.. Walaupun aku tawu yang sangat tak elok kalo study last minute sebab takut blank time nk jawab exam tu, aku buat gak.. Alhamdulillah la.. Aku pernah blank time paper Maths.. Petunjuk tu.. Nak dijadikan cerita, time Form 2, aku ni malas sangat nak buat latihan maths. Aku lagi suka membaca.. So, aku lagi fokus kat subjek yg baca2 ni.. Tibe2, tengah syok bace2 aku check balek jadual exam.. Time tu da nk tido, aku tgok ade exam maths esoknye.. Satu ape pon tak sentuh.. Da menyesal dah. Time ni memang sangat memerlukan button rewind.. Gelabah dah tak ingat.. Aku pon terus segar-bugar malam tu, ngadap la kejap maths tu.. Sampai la tertido.. Time perhimpunan, aku dok baca maths. Ye betol, BACA MATHS.. Time exam, hancur gile la subjek untuk hari tu.. Time management sangat penting oke..? Aku sangat nyesal, and da ke pangkal jalan dah..

Tulah serba sikit pasal button rewind through my lens..eceh~

Encik Pakwe ade pernah bagitahu..
"Kalau benda dah jadik nak buat macam mane.. Kita bukan bole delete2 macam kat facebook tu.."
Hmm.. Kat Encik Pakwe pon saya nak mintak maaf (kalau ade bace la).. Dengan dia ni pon saya ade buat byk salah.. Saya tawu~ Ampun.. :(

Marilah kita sama2 manfaatkan hidup ni dengan sebaik-baiknya.. Supaya kita takkan meminta button rewind untuk membaiki kesilapan yang telah kita lakukan.. Life must go on~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...