Friday, April 29, 2011

HELLO

semasa aku sedang berbantalkan lengan baring di atas meja, someone telah datang mengetuk pintu rumah. aku malas nak layan dengan harapan kak dayah yang duduk kat ruang tamu dapat bukakkan pintu melihat siapa di luar.

"teha! ade orang nak jumpa." jerit kak dayah dari depan.
 dengan perasaan yang malas, aku intai dari pintu bilik.
takde sape. biarlah. nak main-main dengan aku, sekarang bukan masanya.

"akak suruh dia masuk ea?" tanya kak dayah dari depan.
aku diam. tanda setuju.

"Hello. tengah busy ke? kesiannye. letih yep." suara itu macam kukenal.
"aah. penat lah. esok paper math. nak ape datang malam-malam ni." aku menjawab endah tak endah.
"pandang sini."

mamat ni time aku nak exam baru datang. =.=

fuyohh~ hensemnye. nampak tak ape kat tangan tu?
haa. tu roti dia bawak malam semalam. sebab aku lapar time study math..

"awak jangan stress ok. tak elok untuk diri. awak kan boleh dapat yang terbaik kalau awak sentiasa bertenang. do believe in yourself! be strong! kalau awak down sangat, saya akan datang tiba-tiba. macam sekarang ni. awak suka tak?"

aku dengar ape yang diperkatakan dengan hati yang sangat cair~~ wuhuu~~

"jangan selalu rindu saya time exam ya. study je dulu. ade pape, nanti saya datang macam malam ni oke. bole janji dengan saya jangan selalu rindu-rindu ni?"

aku buat tak dengar sambil mata pandang jari kaki.

"nanti kalau dapat result ok, saya bawak awak jalan-jalan yep. jangan stress sangat. senyum banyak-banyak. everything is gonna be fine dear." sambil melemparkan senyuman yang mampu membuat aku gugur jantung.

comel sangat mamat ni senyum soh aku jangan rindu dia. <3

"sayang bangun, dah solat isya' belum? dah pukul 5 ni." pemilik suara dihujung talian sangat kukenal.
"belom. nak bangun dah ni.." jawab ku separuh sedar.

sekian. baru kesedar. berangan-angan mimpi kadang-kadang indah. 
bye.nak gi pasar malam. 

P/S: nak anak yang sulung lelaki muka macam SIWON ni.. ade lesung pipit. mata sepet. "nanti ibu takyah tengok korea lagi." haha.


3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...