Tuesday, January 3, 2012

Poser Is The Biggest Loser

setelah seminggu cuti di rumah
sampailah aku ke kolej kesayangan hati malam semalam.
dengan kerja tak berapa nak siap,
barang yang tak berapa nak lengkap.
terpaksa aku buat lab report sendiri menggunakan logik akal
disebabkan wifi takde malam tadi.

semua dok tulis 
"selamat tahun baru"
'apa azam baru'
haha.
biaq pi kat depa.

tadi on the way balik kolej dari cari kalkulator,
aku nampak satu banner.
agak menarik disitu.
program yang tertulis kat banner tu,
pasal nak mencegah obesity.

tak habes habes kampus aku ni.
haritu kempen naik tangga.
la ni,
macam pertandingan the biggest loser.
siap ade hadiah bagai.

bagi aku, poser is the biggest loser. (tibe tibe)
haha.

poser tu apa?
a person who behaves or dresses in a way that intended to impress other people and is not sincere.
ramai kot orang kat keliling aku ni yang poser.

jangan jadik poser.
be yourselves.

oh ya.
sem ni sampai bulan april.
sekejap je nak habes.
pastu nanti naik sem 4, sem 5.
 sem 6 praktikal.
tak sabar nak graduate. =)


belajar biarlah kerana Allah, kerana nakkan ilmu.
jangan sebab nak lulus exam, nak dapat dekan.
tak kemana semua tu.
biar ikhlas.
nanti ilmu tu melekat je.
ingat sampai mati.
jangan nak jadik poser sangat.
nak hebat tu hebat ni untuk dipuji.


jangan asyik nak fikir negatif.
"aku tak boleh, aku tak pandai"
nonsense je sume tu.
semua orang boleh. trust me. akal Allah dah bagi.
gunakan sebaiknya.
mindset je lain-lain.

cikgu aku dulu pernah bagitahu,
 tak ada yang mustahil untuk kita.
kalau nak belajar jangan malu malu bertanya.
ego letak tepi even kita nak tanya kat orang yang lagi muda.

semoga kita semua tak terlambat lagi untuk perbaiki diri.
insyaAllah semakin hari, semakin menghargai dan mensyukuri.

P/S: berazam tak mahu jumpa kekasih hati sehingga beliau datang ke rumah membawa rombongan. hihi. semoga hubungan kami lebih diberkati. amin. insyaAllah..

ni kekasih gelap ku.. haha
kekasih hati. tak jauh beza muka dengan yg atas nun. =P




6 comments:

  1. poser ni org panggil hipster zaman la ni.

    tu gambo tu mana rembat? amboi betul.

    ReplyDelete
  2. lebih kurang la.. hehe..

    rembat dalam gobok.. haha

    ReplyDelete
  3. wah...ade bau nasi minyak.

    adakah iteww pic jong kook?

    jangan berani ok.die da meminang akak.Awas kamu.

    sila ambil HaHa.

    hahaha.

    ReplyDelete
  4. @adha: hikhok hikhok.. :P
    @kak mira: hehe, bau je nasi minyak nye.. aah jong kook.. xnk HaHa.. comel sgt dia tu.. mane bole akk amek, ipen mara nnt.. :)

    ReplyDelete
  5. tapi.... power jugek bila kene puji..

    kah kah..

    sistem malaysia memang amalkan ilmu utk exam.. nak buat macam mana.. kita belum macam amerika bak kata seorang pakcik kawan gua..

    Cerita Pakcik Kawan gua tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...