Thursday, January 12, 2012

Frustrated


aku jadik tak faham. apa sebenarnya yang kau fikirkan. aku kira-kira baru beberapa tahun aku habis sekolah. 2009. sekarang 2012. baru tiga tahun. 3 tahun pertama semua orang sibuk. nak habiskan diploma, nak habiskan matrikulasi. perlu ke reunion besar-besar? fikirlah sikit. tak semua orang anak orang kaya. tak semua orang amek course yang sama. tak semua orang ada kereta yang mak bapak bagi untuk senang bergerak ke sana sini. senang cerita, tak semua orang sama. kalau setakat nak jumpa-jumpa beberapa kerat nak sembang-sembang ok lagi. bukan aku tak berminat nak involve itu ini. cuma aku rasa belum masa lagi. nak tanya khabar, fon kan ada. tanya kat facebook, macam lah semua orang online 24jam. cukuplah faham yang kawan kau ni sibuk sampai tak sempat nak online, tak cukup duit nak join benda alah yang kau arrange, tak cukup duit nak beli jersey sebagai tanda unite satu batch.

aku nak tanya sikit.
bila kawan kau takda duit nak makan ada kau amek tahu?
bila kawan kau ada masalah yang gila besar ada kau tolong nak solvekan?

bukan aku tak ingat kawan-kawan aku. orang tanya, aku jawab. orang tak kata apa-apa, aku diam.

4 comments:

  1. jangan ler marah .. aku pon ade masalah same cam kau .. yg degree tu bole la dtg sebab tngah cuti . yg diploma mcm kura kura ney ? huuuu

    ReplyDelete
  2. tahnye.. same nasib kita. patot la dok sekelas. kalo da keje, nk reunion xpe. tu nmpk la da lme xjumpe. aku xmarah pon, kecewa je. sabar lah hikhok square.. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...