Tuesday, March 29, 2011

Ayyooookkkk!!~~

First of all, i would like to wish my best friend, SITI MARIAM HAFID happy birthday. I love you lah! haha. Cukup-cukuplah tu speaking english. 

Ayookkk! Final da dekat. Cuak tak cuak gak la aku nak final ni. Takde experience jawab final exam kat IPT kn? So maybe akan pelik sikit. Memang sangat peliklah bagi aku, sebab first time dalam hidup aku kot. Kena jawab exam pada hari ahad. Duh~ Birthday pakcik ensem lak tu. Huhu~ It's ok bebeyh. *sedapkan hati sendiri* Berbalik pasal final, berbekalkan sedikit kecuakan, aku dah jadik makin malas la pulak. Maybe sebab banyak sangat relax time kat rumah tempoh hari. Ok janji, pasni tak mau relax sangat lagi. Exam ni hanya sekali. Aku taknak repeat paper next sem. Nauzubillah. Mintak dijauhkan.. Aku rase lappy pon salah satu punca aku malas. Ade lappy ni bagus, sebab aku simpan sume notes dalam lappy ni. Tapi bile da on lappy tipu gile lah taknak bukak facebook and macam-macam lagi. Waduh waduh. Gimana sih? *ayoyo.. geli aku ckp cmni* Hati aku tak tenang memikirkan bende-bende ni. Padahal aku sendiri tahu, bile aku banyak fikir pasal ni, aku dah buang masa. 



Lagi 2MINGGU weyh! Arghh~ Stress! hoho. Nak cover bab tu, bab ni. Coursework markah rendah. Quiz markah sikit. Test ade yg failed. Parah ni parah! 

Ok relax teha, relax.. 
First of all, siapkan segala mala tutorial yang bertangguh tu. And pahamkan.
Pastu, revise balek sume chapter. JANGAN BACA SAHAJA. Make sure amek notes yg penting.
Then, buat past year questions. Try tak tengok buku or notes. Uji OTAK dan AKAL yg ALLAH bagi tu ye syg.
Tgok skema jawapan, or jumpe lecturer. You still have time, dear.
Last but not least, mintak restu Umi Abah. Mintak mereka doakan kefahaman, keterangan hati, kemudahan menjawab soalan, dan ketenangan apabila kekabutan.*kau memang kabut kn teha? huhu~*

Don't ever give up! Belajar ikut style sendiri, jangan tengok orang lain nye care, nanti bertambah cuak. Kau dah pernah buat ni semua la teha. Jangan risau sangat, nanti ade bende yang akan terlepas pandang. Segalanya mesti diniatkan kerana ALLAH, sebab nanti ilmu tu akan terus melekat sampai akhir hayat. InsyaALLAH..


Good luck to all of people yang amek final, ade observe, kena buat RPH berbaki 4minggu ni, kena siapkan AR and blablabla. Find your strength within you, cause only you can see it clearly. YE, SAYA KUAT SEMANGAT! SAYA KUAT STUDY! 

Ya ALLAH, bantulah hambaMU.. Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala rintangan dalam mencari ilmu. Permudahkanlah perjalananku, berkatilah segala usahaku. Berikanlah aku keputusan peperiksaan yang aku harapkan. Sesungguhnya, hanya kepadaMu tempatku meminta pertolongan. Amin~

JANGAN SEKADAR TAWAKAL APABILA TIADA USAHA.

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...