Tuesday, November 29, 2011

Hold On For Some Years,Baby.



aku punya impian. nak belajar course Food Technology sampai PhD. dan kalau boleh, secepat yang boleh. tapi, dalam keadaan yang diluar kawalan dan dugaan aku, aku terpaksa hold on kan dulu. aku dah bagitahu Umi aku pasal aku tak nak apply fast track. aku nak kerja lepas habis diploma. tolong mana yang patut, bagi adik-adik aku boleh sambung belajar jugak.

lebih kurang macam ni lah perbualan aku dengan Umi aku.

aku: Umi, along rasa along tak jadik la buat fast track. nak habiskan diploma. pastu nak kerja.
Umi: habis tu, bila nak sambung belajar balik?
aku: nanti pun boleh. sekarang ni nak belajar part time pun boleh. dah kerja boleh kumpul duit buat belajar. lagipun nak tolong budak-budak ni.
Umi: nanti dia dah tua takpe ke?
aku: takpe. along belajar je nanti..

serius. aku terasa sedih kot bila kena buat keputusan ni. bukan senang nak buat decision yang macam ni taw. tapi nak buat macam mana. Umi and adik-adik aku ada aku je tempat nak bergantung. aku tahu, aku kena kuat sebab diorang tengok aku ni macam tough je. padahal, Allah je yang tahu. 

P/S: demam tak elok-elok lagi ni. huhu. sabo je lah. kawan-kawan cakap badan dah susut, macam jaga dua orang anak.. huhu~ diorang ni tak habes-habes menyakat nak jumpa bakal anak buah. :)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...