Thursday, August 19, 2010

Oh Ramadhan

Rindu sungguh aku bulan Ramadhan ni.. Mane tak nye, setahun sekali je datang. Tahun ni Ramadhan aku insyaAllah completely berbuka dengan family yang tercinta. Iyelah, orang tengah bercuti lagi. Nak berbuka dengan sape pulak kan.. Haha.. :)


Ramadhan dari segi bahasa bermaksud panas. Iyelah,panas. Tak caye bukak buku PAFA balik.. huhu.. Kalau dari segi istilah pulak menahan diri daripada melakukan perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa dari terbit fajar hingga terbenam matahari. Oke aku bagitau ni bukan nak cakap korang sume xtawu maksud. Tapi ni cume ingatan. Sebab kadang-kadang kan kite sendiri boleh terlupa.

Bagi aku lah Ramadhan untuk zaman ni kalau tahan lapar dan dahaga tu insyaAllah korang sume boleh tahan. TAPI, untuk menahan diri dari bende-bende lain tu macam susah sikit lah. Especially lelaki lah. Kenape aku cakap macam ni? Sebabnye.. Dugaan kot bagi korang. Memang aku tak nafikan perempuan sekarang ni makin maju. Maju dari segi ape? Semua nye lah maju..

Malas la pulak nak cakap pasal ni sebabnye masing-masing ade pendapat tersendiri. Kang aku TERsebut, ade yang hangin2 dengan aku. haha. Taknak lah gitu.. Korang sendiri boleh fikir. Kuatkan iman masing-masing, berdoa banyak-banyak kat Allah. Memang tulah yang sebaiknye.. Semoga Ramadhan kite tahun ni lebih baik daripada yang lepas. InsyaAllah.. :)
Jalani Ramadhan ni sebaik mungkin macam nilah Ramadhan yang terakhir untuk kite.. Jangan dok ucap selamat2 tapi puasa nye ntah kemane.. huhu.. Jangan ea.. Sama-sama kita ingatkan diri dan orang sekeliling kita untuk kumpul amalan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...