Monday, September 12, 2011

I dream a dream

kalau nak buat sesuatu pastikan bermula dengan angan-angan.
aku suka berangan.
berangan ade rumah besar,
kereta cantik-cantik,
office sendiri,
bela rabbit banyak-banyak.
best kan?

setiap orang angan dia lain-lain.

kehadiran seorang lecturer dari shah alam tempoh hari telah membuatkan aku berangan dengan lebih serius. yelah, beliau encourage kitorang yang budak diploma food tech ni untuk buat fast track. fast track tu apa? benda alah ni boleh korang apply kalau korang budak uitm diploma dan masa semester 3, CGPA korang 3.0 and above. ipt lain aku tak sure la ada ke tak. fast track tu membolehkan korang lompat ke 2nd semester of degree. nice an? tak payah pergi orientasi lagi. haha. and duration untuk course aku ni bila amek degree 4tahun (utk lepasan matriks, stpm), 3tahun setengah (fast track), 2tahun setengah (lepasan diploma).

lepas tu, bila dah degree. korang grad dengan CGPA 3.5, korang boleh lompat buat PhD terus. and the good thing is u'll get scholarship under uitm rm2300 per MONTH! gila great kan? tapi kalau nak buat master dulu pun dapat scholarship jugak. at about rm1500++ per month. 

bila ada orang bagi pendedahan macam tu, aku terus calculate umur kalau aku nak buat lompat-lompat tu.

currently age : 19 years old.
apply and get the fast track : 20 years old (in 2nd semester of degree)
graduate for degree : 23 years old.
go through the PhD : 23 years old.
graduate for PhD : 26 years old.
and people will start calling me Dr Fatihah when my age is 26 or 27.
insyaAllah..

ok itu angan-angan aku.
how bout you?

sekarang nak study leklok in order to achieve my aim.
assalamualaikum peeps!

cantikkan rama-rama ni?


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...